L'activitat té una durada de tot el dia. A la sessió del matí, l'alumnat, en grupets reduïts de 3 i 4 persones, fa una recerca autònoma pel jaciment. Han de localitzar 4 peces del museu i relacionar-les amb 4 espais de les ruïnes. Aquests espais els localitzen i els exploren amb l'ajuda d'un GPS, d'un plànol, d'unes imatges i d'unes informacions. Per tant, cada grup treballa quatre peces i quatre espais diferents de la resta de grups.
A la sessió de la tarda els grups han de posar en comú les seves descobertes i les seves hipòtesis per arribar a fer-se una idea global de les dues Empúries: la Neàpolis i la ciutat romana.
Per preparar l'activitat us oferim un ventall de possibilitats:
- el vídeo d'un programa de TV3: "Empúries, l'ànima de Catalunya"
- el conte "Màrius d'Empúries" sobre la quotidianitat d'un noi de 10 anys al segle I (el mateix conte està en castellà per si és en aquesta assignatura que el voleu treballar).
- el conte "Màrius i Gal·la" on trobem el mateix noi 4 anys més tard.
- Els/les professors/es teniu un guió de continguts que us facilitarà la preparació de l'activitat d'Empúries. Només cal clicar a sobre i s'us obrirà.
El vídeo
TV3 va oferir un programa especial d'"Històries de Catalunya" dedicat a Empúries, amb un títol molt eloqüent: "Empúries, l'ànima de Catalunya".
Us hi fem un enllaç, per si us el vau perdre. Cliqueu sobre la imatge.
Els contes
A sota de cada finestra de l'Scribd hi trobareu l'enllaç per a descarregar-vos cadascun dels tres contes directament del nostre web.
El primer conte explica la utilització i situa els espais que hauran de localitzar al jaciment durant la seva recerca i que comentarem després a la posada en comú. El segon és el mateix en castellà. I el tercer se centra més en la societat romana i els problemes de la diferència de classes.
És important que els comenteu a classe per tal de contextualitzar el treball que hauran de fer després a Empúries.
A sota de cada finestra de l'Scribd hi trobareu l'enllaç per a descarregar-vos cadascun dels tres contes directament del nostre web.
El primer conte explica la utilització i situa els espais que hauran de localitzar al jaciment durant la seva recerca i que comentarem després a la posada en comú. El segon és el mateix en castellà. I el tercer se centra més en la societat romana i els problemes de la diferència de classes.
És important que els comenteu a classe per tal de contextualitzar el treball que hauran de fer després a Empúries.
Màrius té uns 10 anys i és un dia qualsevol.
MPMariuselemporitano
(http://www.xtec.cat/cda-empuries/MPMariuselemporitano.pdf)
Màrius té uns 14 anys i és la festa de la Parília.
http://www.xtec.cat/cda-empuries/MPMarius2.pdf)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada